اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

حسین ع هم امام زمان خودش بود!

اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

حسین ع هم امام زمان خودش بود!

اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

آقا اجازه ؟!
دل زده ام از تمام شهر
بی تو دلم گرفته از این ازدحام شهر
آقا اجازه ؟!
دست خودم نیست خسته ام
در درس عشق ، من صف آخر نشسته ام
در این کلاس ، عاطفه معنا نمی دهد
اینجا کسی برای تو برپا نمی دهد
آقا اجازه ؟!
بغض گرفته گلویمان
آنقدر رد شدیم که رفت آبرویمان
اللهم عجل لولیک الفرج

تأویل" کهیعص " از زبان امام عصر عج

دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۳ ب.ظ

تأویل" کهیعص " از زبان امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف:

در کتاب احتجاج از سعد بن عبد اللَّه روایت می کند که گفت: به حضرت قائم آل محمّد صلّى اللَّه علیهم اجمعین گفتم: تأویل کهیعص چیست؟ فرمود:

این حروف از اخبار غیبى می باشند که خداى علیم بنده خود حضرت زکریا را از آنها آگاه نمود و سپس داستان آن را براى حضرت محمّد صلّى اللَّه علیه و آله شرح داد. جریان این قضیه بدین شرح است که حضرت زکریا علیه السّلام از خدا خواست که نامهاى مبارک پنج تن آل عبا را به او یاد دهد. جبرئیل به زمین هبوط کرد و آنها را به حضرت زکریا علیه السّلام تعلیم داد. هر وقت حضرت زکریا نامهاى مبارک:

محمّد، على، زهراء، و حسن علیهم السّلام را مى برد غم و اندوه وى برطرف می شد، ولى هر گاه نام مبارک حسین را مى برد گریه راه گلوى او را می گرفت و نفس وى به شماره مى افتاد! تا اینکه یک روز حضرت زکریا گفت: بار خدایا! براى چیست که هر وقت من نام آن چهار نفر را می برم غم و اندوه من برطرف مى شود، ولى موقعى که نام حسین را می برم چشمانم اشکبار و نفسم به شماره مى افتد!؟ خداى علیم داستان شهادت امام حسین را براى زکریا شرح داد و فرمود:

کهیعص ک اشاره به کربلاى امام حسین علیه السّلام است. ه اشاره به هلاکت عترت پاک می باشد. ى اشاره بنام یزید است که در حق حسین علیه السّلام ظلم کرد، ع اشاره به عطش حسین و ص اشاره به صبر آن بزرگوار است.

هنگامى که حضرت زکریا این جریان را شنید مدت سه روز از مسجد خویشتن خارج نشد و در آن مدت اجازه ورود به احدى نداد. آنگاه مشغول گریه و زارى شد، وى از براى امام حسین علیه السّلام مرثیه می خواند و می گفت:

پروردگارا! آیا بهترین خلق خود (یعنى حضرت محمّد را) دچار مصیبت فرزندش می کنى؟ بار خدایا! آیا یک چنین بلائى را بر در خانه آن حضرت پیاده خواهى کرد؟ پروردگارا! آیا لباس یک چنین مصیبتى را به على و زهراء مى پوشانى! بار خدایا! آیا چنین مصیبتى را نصیب آنان خواهى کرد؟

سپس حضرت زکریا دعاء کرد و گفت: پروردگارا! یک پسرى بمن عطا کن که در این زمان پیرى چشم من به وى روشن شود، موقعى که این پسر را بمن عطا کردى مرا شیفته محبت وى بگردان، سپس مرا دچار مصیبت او بکن همچنان که حضرت محمّد حبیب خود را دچار مصیبت فرزند خواهى کرد! آنگاه خدا حضرت یحیى علیه السّلام را به زکریا عطا کرد و او را دچار مصیبت وى نمود. مدت حمل حضرت یحیى علیه السّلام شش ماه بود و مدت حمل امام حسین علیه السّلام نیز شش ماه بود، الى آخره .

التماس دعای فرج

  • بنده خدا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی