اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

حسین ع هم امام زمان خودش بود!

اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

حسین ع هم امام زمان خودش بود!

اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

آقا اجازه ؟!
دل زده ام از تمام شهر
بی تو دلم گرفته از این ازدحام شهر
آقا اجازه ؟!
دست خودم نیست خسته ام
در درس عشق ، من صف آخر نشسته ام
در این کلاس ، عاطفه معنا نمی دهد
اینجا کسی برای تو برپا نمی دهد
آقا اجازه ؟!
بغض گرفته گلویمان
آنقدر رد شدیم که رفت آبرویمان
اللهم عجل لولیک الفرج

درباره آثار و فواید صلوات، روایات بی شماری نقل شده است که برخی از آنها عبارتند از :

آثار دنیوی صلوات

1- دعای محجوب

از امام صادق(ع) نقل شده که فرمودند:

دعا پیوسته در پرده است تا بر محمد و آل محمد درود فرستاده شود،همانا [هنگام دعا] اول مدح (بیان صفات خداوند)، بعد ستایش خداوند (اعتراف به نعمت و شکر او) و بعد اعتراف به گناه و سپس درخواست حاجت است.(اصول کافی، ج 2، ص 491، ح 1)

2- عافیت

رسول خدا(ص) حضرت فرمود:

«هر کس یک مرتبه صلوات بفرستد، خدا عافیت را بر او می گشاید». (جامع الاخبار ص 67 - هدیه خدا ص 20)

3- ادای حاجت

پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمود:

«صلوات فرستادن شما بر من، باعث روا شدن حاجتهای شماست و خدا را از شما راضی می گرداند و اعمال شما را پاک و پاکیزه می کند.»(جمال الاسبوع، ص 242)

4- رفع فراموشی

رسول خدا(ص) فرمود:

«هر کس چیزی را فراموش کرد، بر من صلوات بفرستد، تا آن موضوع یادش بیاید.»(جلاء الافهام ص 252 - هدیه خدا ص20)

5- رفع فقر

رسول اکرم(ص) فرمود:

«صلوات فرستادن، فقر را برطرف می کند.»(جلاء الافهام ص 252 - هدیه خدا ص20) 

آثار اخروی صلوات

1- واجب شدن شفاعت

رسول اکرم(ص) در وصیت خود به امیر مؤمنان(ع) فرمودند:

«یا علی !هر کس به من هر روز و هر شب صلوات بفرستد، شفاعتم بر او واجب می شود، اگرچه گناهانش از گناهان بزرگ باشد.»(جامع الاخبار، ص 67)

2- نورانی شدن قبر

سنگین ترین چیز در یوم الحشر(روز قیامت) صلوات است و صلوات، قبر را نورانی می کند.( قرب الاسناد، ص 12)

فرستادن صلوات

3-کفاره گناهان

حضرت علی بن موسی الرّضا(ع) می فرماید:

«هر کس قادر بر کفاره گناهان نباشد صلوات بسیار بفرستد که صلوات بر محمّد و آل محمّد(ص) گناهان را می ریزاند».( جامع الاخبار،فصل 28)

4- دیدن بهشت

پیامبر اکرم(ص) فرمود:

«هر کس در هر روز هزار صلوات بر من بفرستد، از دنیا نخواهد رفت تا جای خود را در بهشت ببیند.»(فضیلت صلوات ص 14 ، داستان های صلوات ص14)

5- رفع عطش قیامت

خداوند به حضرت موسی (ع) وحی کرد:ای موسی !دوست داری که عطش قیامت تو را فرا نگیرد و در مواقف آن روز تشنه نباشی؟ عرض کرد. بلی، ای پروردگار جهانیان. خطاب رسید امروز در دنیا بر حبیب من صلوات بفرست تا فردا از تشنگی قیامت ایمن باشی.»

6- نزدیک شدن به پیامبر(ص)

سزاوارترین و نزدیک ترین مردم در روز قیامت به رسول خدا(ص) کسی است که در دنیا بر آن حضرت بیشتر صلوات فرستاده باشد.( جامع الاخبار، ص 67)

فرستادن صلوات

7- آمرزش گناهان

رسول خدا(ص) فرمود:

«هر کس، هر روز از روی شوق و محبت به من سه مرتبه صلوات بفرستد، خدا گناهان او را در همان روز یا همان شب می آمرزد.»(بحار الانوار ج94،ص 69 – داستان های صوات ص 12)

8- میزان در قیامت

از پیامبر اعظم(ص) روایت شده است که فرمودند:

«روز قیامت من میزان اعمال هستم؛ یعنی هر کسی که کفه گناهانش سنگین تر از کفه حسناتش باشد، من صلواتهایی را که برایم فرستاده، می آورم و در کفه حسناتش می گذارم، تا آن که کفه حسناتش سنگین تر شود.»(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال باب ثواب الصلاه النبی - داستان های صلوات ص 13)

9- کفاره گناهان

حضرت علی بن موسی الرّضا(ع) می فرماید:

«هر کس قادر بر کفاره گناهان نباشد صلوات بسیار بفرستد که صلوات بر محمّد و آل محمّد(ص) گناهان را می ریزاند.»( جامع الاخبار،فصل 28)

 

تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات بفرستید

#ظهور #فرج #امام_زمان #صلوات #تعجیل_فرج

 

منبع : نمناک

  • بنده خدا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی