اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

حسین ع هم امام زمان خودش بود!

اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

حسین ع هم امام زمان خودش بود!

اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

آقا اجازه ؟!
دل زده ام از تمام شهر
بی تو دلم گرفته از این ازدحام شهر
آقا اجازه ؟!
دست خودم نیست خسته ام
در درس عشق ، من صف آخر نشسته ام
در این کلاس ، عاطفه معنا نمی دهد
اینجا کسی برای تو برپا نمی دهد
آقا اجازه ؟!
بغض گرفته گلویمان
آنقدر رد شدیم که رفت آبرویمان
اللهم عجل لولیک الفرج

اشاره تلویحی قرآن به وجود دایناسور ها

شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۰۷ ب.ظ

اخیرا در سایت های مختلف شبهاتی مبنی بر اینکه چرا در قرآن به وجود دایناسور ها اشاره نشده است مطرح شده است در حالی که قرآن به این موضوع نیز اشاره کرده است که در این پست به آن می پردازیم.

دایناسور ها خزندگان غول پیکری بودند که دانشمندان ادعا می کنند که 65 میلیون سال قبل بطور دسته جمعی نابود شدند.امروزه نظریاتی مبنی بر این نیز مطرح می شود که دایناسور ها تا صدها سال قبل زندگی می کرده اند اما نظریه غالب نظریه انقراض دایناسور ها در 5 میلیون سال قبل است.

دلایل مختلفی نیز برای انقراض دایناسور ها ذکر می شود مانند:

1-انقراض دایناسور ها بخاطر برخورد یک شهابسنگ بسیار بزرگ که باعث شده گرد و غبار بسیار زیادی به جو زمین بلند شود و باعث سرد شدن کره زمین و انقراض دایناسور ها شود.

2-انفراض دایناسور ها بخاطر جثه بزرگ و خورده شدن تخم آنها توسط همدیگر

3-انقراض دایناسور ها بخاطر هدف قرار گرفتن آنها توسط ساکنان بشقاب های پرنده انجام شده است.

4-عده ای از گروه های مسیحی معتقد هستند که بخش اعظم دایناسور ها بخاطر نبود جای کافی برای آنان در کشتی نوح منقرض شده اند

5-دایناسور ها بخاطر کمبود غذا منقرض شده اند.

و نظریه های غالب بیشتر تغیرات آب و هوایی و قحطی و برخورد شهاب سنگ ها را شامل می شود.

دایناسور ها از سرده خزندگان بودند و خزندگان موجوداتی هستند که بیشتر روی شکم راه می روند و در درخت تکاملی نخستین موجوداتی بوده اند که از دوزیستان که از آب به خشکی آمده اند و قبل از پستانداران پدید آمده اند.

قرآن کریم در آیه 45 سوره نور دقیقا به این مساله اشاره کرده است:

اللَّهُ خَلَقَ کُلَّ دَابَّةٍ مِن مَّاء فَمِنْهُم مَّن یَمْشِی عَلَى بَطْنِهِ وَمِنْهُم مَّن یَمْشِی عَلَى رِجْلَیْنِ وَمِنْهُم مَّن یَمْشِی عَلَى أَرْبَعٍ یَخْلُقُ اللَّهُ مَا یَشَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ

و خداوند هر جنبنده‏ای را از آبی آفرید، گروهی از آنها بر شکم خود راه می‏روند، و گروهی بر دو پای خود، و گروهی بر چهار پا راه می‏روند، خداوند هر چه را اراده کند می‏آفریند، چرا که خدا بر همه چیز تواناست.

همانطور که دقیقا در آیه اشاره شده است خداوند ابتدا موجودات را در آب آفرید و سپس خزندگان را به خشکی آورد و همانطور که اشاره شده دایناسور ها نیز از خزندگان هستند که بروی شکم خود راه می روند همچنین خداوند در ادامه آیه به این مساله اشاره کرده است که گروهی از دایناسور ها بروی دوپای خود راه می روند این دایناسور ها بیشتر شامل دایناسور هایی می شده اند که حالت حجومی داشته اند و گوشت خوار بوده اند یا تخم دایناسورهای دیگر را می خوردند.

در ادامه آیه نیز اشاره شده است که گروهی از آنها بروی چهار پای خود راه می رفته اند که این مساله نیز صدق می کند زیرا گروهی از دایناسور ها که بیشتر گیاهخوار بودند بروی چهار پای خود راه می رفته اند.

  • بنده خدا

نظرات (۱)

بسیار عالی ممنون از اطلاعات کاملتون خداقوت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی