اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

حسین ع هم امام زمان خودش بود!

اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

حسین ع هم امام زمان خودش بود!

اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

آقا اجازه ؟!
دل زده ام از تمام شهر
بی تو دلم گرفته از این ازدحام شهر
آقا اجازه ؟!
دست خودم نیست خسته ام
در درس عشق ، من صف آخر نشسته ام
در این کلاس ، عاطفه معنا نمی دهد
اینجا کسی برای تو برپا نمی دهد
آقا اجازه ؟!
بغض گرفته گلویمان
آنقدر رد شدیم که رفت آبرویمان
اللهم عجل لولیک الفرج

مراحل تشکیل جنین در قرآن

شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۲۴ ب.ظ

دکتر کیت مور می نویسد :در طول رشد چشمها بعد از آنکه گوش درونی ظاهر شدشروع به رشد می کنند او در ادامه می افزاید مغز مرکز احساس و درک پس از چشم وگوش آغاز به رشد می کند.

گوش های جنین در بتدای بیست و دوروز اول حاملگی ظاهر می شوند و تا ماه چهارم شروع به کار می کنند در این زمان جنین قادر است در رحم صداها را بشنود به همین دلیل برای نوزاد تازه متولد شده حس شنوایی بیش از سایر کار کردهای حیاتی شکل می گیرد.

مراحل کلی شکلگیری جنین بصورت خلاصه به این صورت است:

در مدت سه تا 4 روز بعد از لقاح سلول اولیه به صورت یک شکل کروی در می آید در روز 4-5 در داخل سلول بصورت بلاستوسیت در می آید و حفره ای در آن ایجاد می شود در هفته دوم اکتودرم که منشا مغز نخا عصب ها پوست خان و موست تشکیل می شود.

در هفته سوم مغز به سه قسمت اصلی جلویی میانی و عقبی تشکیل می شود و قلب شروع به تپیدن می کند.

در بین هفته 3-4 مغز و نخا و قلب جنین در به راحتی شناخته می شود از روز 28 به بعد چشمها گوشها و سیستم تنفسی شروع به شکلگیری می کنند و از روز 42 به بعد اسکلت بدن کامل می شود

در هفته پنجم دستها و پاها و چشمها شروع به رشد می کنند و از هفته هفتم پلکها و انگشت ها شکل می گیرند و بینی متمایز می شود در هفته هشتم تمام سیستم های بدن شکل می گیرد و ناخنها شروع به رشد می کند.

در هفته یازدهم جنین شروع به تنفس می کند در هفته نهم اثر انگشت شکل می گیرد و کف دست حساس به لمس می شود.

پس از 14 هفته جنین قادر به شنیدن می باشد و در هقته 26 جنین به صداها واکنش نشان می دهد.در هفته بیستم جنین درد را حس می کند و در شش ماهگی تبدیل به یک انسان کامل می شود.

در سوره مومنون آیات 12-14 نوشته شده است

و به یقین انسان را از عصاره‏اى از گل آفریدیم (۱۲)سپس او رانطفه‏اى درجایگاهى استوار قرار دادیم (۱۳)آنگاه نطفه را به صورت علقه درآوردیم پس آن علقه را مضغه گردانیدیم و آنگاه مضغه را استخوانهایى ساختیم بعد استخوانها را با گوشتى پوشانیدیم آنگاه آفرینشى دیگر پدید آوردیم آفرین باد بر خدا که بهترین آفرینندگان است (۱۴)

همانگونه که در قرآن شرح داده شده است بعد از لقاح جنین جنین ابتدا بصورت یک قطعه گشت در می آید و سپس استخوانها تشکیل می شود و در مراحل بعد که درقرآن به آن عنوان آفریتش دیگر یاد شده چشمها دست ها عصب قلب و ... پدید می آیند
مساله جالب این است که در زمانهای قدیم تصور به این صورت بود که ابتدا استخوان ها تشکیل می شود و سپس گوشت به دور آن تشکیل می شود اما قرآن در 1400 سال قبل که هیچ دستگاه رادیولوژی وجود نداشت از این نکته اشاره کرده است.هم چنین قرآن به علقه اشاره کرده که علقه در عربی گاهی اوقات به معنای جسم آویزان است و گاهی به معنای زالو که کاملا تعبیری درستی است در مراحل اولیه جنین به این صورت از دیواره رحم آویزان می شود.و شکلی مثل زالو را دارد.

  • بنده خدا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی