اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

حسین ع هم امام زمان خودش بود!

اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

حسین ع هم امام زمان خودش بود!

اِذا جاء نصر الله و الفتح . . .

آقا اجازه ؟!
دل زده ام از تمام شهر
بی تو دلم گرفته از این ازدحام شهر
آقا اجازه ؟!
دست خودم نیست خسته ام
در درس عشق ، من صف آخر نشسته ام
در این کلاس ، عاطفه معنا نمی دهد
اینجا کسی برای تو برپا نمی دهد
آقا اجازه ؟!
بغض گرفته گلویمان
آنقدر رد شدیم که رفت آبرویمان
اللهم عجل لولیک الفرج


 ﻣﻲﮔﻮﻳﺪ : ﺭﻭﺯﻱ ﻃﺒﻴﺒﻲ ﻫﻨﺪﻱ ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﻣﻨﺼﻮﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﻃﺐ ﻣﻲﺧﻮﺍﻧﺪ،
ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ) ﻉ( ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺷﺖ . ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﻗﺮﺍﺋﺖ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻃﺐ
ﻓﺮﺍﻏﺖ ﻳﺎﻓﺖ، ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺸﻢ ) ﻉ( ﮔﻔﺖ : ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻱ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺑﻴﺎﻣﻮﺯﻡ؟
ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ : » ﻧﻪ، ﺯﻳﺮﺍ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻦ ﻣﻲﺩﺍﻧﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺗﻮ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ «. ﻃﺒﻴﺐ
ﭘﺮﺳﻴﺪ : ﺗﻮ ﺍﺯ ﻃﺐ ﭼﻪ ﻣﻲﺩﺍﻧﻲ؟ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ : »ﻣﻦ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺳﺮﺩﻱ ﻭ
ﺳﺮﺩﻱ ﺭﺍ ﺑﺎ ﮔﺮﻣﻲ، ﺭﻃﻮﺑﺖ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺧﺸﻜﻲ ﻭ ﺧﺸﻜﻲ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺭﻃﻮﺑﺖ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﻲﻛﻨﻢ ﻭ
ﻣﺴﺌﻠﺔ ﺗﻨﺪﺭﺳﺘﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭﺍ ﻣﻲﮔﺬﺍﺭﻡ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻨﺪﺭﺳﺘﻲ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ )ﺹ( ﺭﺍ ﺑﻪ
ﻛﺎﺭ ﻣﻲﺑﺮﻡ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ : » ﺷﻜﻢ، ﺧﺎﻧﺔ ﺩﺭﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﭘﺮﻫﻴﺰ، ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻫﺮ ﺩﺭﺩﻱ ﺍﺳﺖ ﻭ

ﺗﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﻮﻱ ﮔﺮﻓﺘﻪ، ﺑﺎﻳﺪ ﻋﺎﺩﺕ ﺩﺍﺩ «.ﻃﺒﻴﺐ ﮔﻔﺖ :



ﻃﺐّ ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﭼﻴﺰﻱ ﻧﻴﺴﺖ. ﺍﻣﺎﻡ ﮔﻔﺖ : » ﻣﻲﭘﻨﺪﺍﺭﻱ ﻛﻪ ﻣﻦ ﺍﻳﻦ
ﺩﺳﺘﻮﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻛﺘﺎﺏﻫﺎﻱ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﻲ ﻳﺎﺩ ﮔﺮﻓﺘﻪﺍﻡ؟ ﻃﺒﻴﺐ ﮔﻔﺖ : ﺁﺭﻱ، ﺍﻣﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ :
ﻣﻦ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻓﺮﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪﺍﻡ . ﺗﻮ ﺑﮕﻮ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺟﻬﺖ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﺩﺍﻧﺎﺗﺮﻡ ﻳﺎ ﺗﻮ؟ ﻃﺒﻴﺐ
ﮔﻔﺖ : ﺍﻟﺒﺘّﻪ ﻣﻦ. ﺍﻣﺎﻡ ) ﻉ ( ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺍﮔﺮ ﺍﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭘﺮﺳﺶﻫﺎﻳﻲ
ﻣﻲﭘﺮﺳﻢ، ﺗﻮ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﺪﻩ. ﻃﺒﻴﺐ ﮔﻔﺖ : ﺑﭙﺮﺱ .
ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ) ﻉ ( ﭘﺮﺳﺶﻫﺎﻱ ﺯﻳﺮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﺒﻴﺐ ﻫﻨﺪﻱ ﭘﺮﺳﻴﺪﻧﺪ :
ﭼﺮﺍ ﺟﻤﺠﻤﺔ ﺳﺮ ﭼﻨﺪ ﻗﻄﻌﻪ ﺍﺳﺖ؟
ﭼﺮﺍ ﻣﻮﻱ ﺳﺮ ﺑﺎﻻﻱ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ؟
ﭼﺮﺍ ﭘﻴﺸﺎﻧﻲ ﻣﻮ ﻧﺪﺍﺭﺩ؟
ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﭘﻴﺸﺎﻧﻲ، ﺧﻄﻮﻁ ﻭ ﭼﻴﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ؟
ﭼﺮﺍ ﺍﺑﺮﻭ ﺑﺎﻻﻱ ﭼﺸﻢ ﺍﺳﺖ؟
ﭼﺮﺍ ﺩﻭ ﭼﺸﻢ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﺎﺩﺍﻡ ﺍﺳﺖ؟
ﭼﺮﺍ ﺑﻴﻨﻲ ﻣﻴﺎﻥ ﭼﺸﻢﻫﺎﺳﺖ؟
ﭼﺮﺍ ﺳﻮﺭﺍﺥ ﺑﻴﻨﻲ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ؟
ﭼﺮﺍ ﻟﺐ ﻭ ﺳﺒﻴﻞ ﺑﺎﻻﻱ ﺩﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ؟
ﭼﺮﺍ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺭﻳﺶ ﺩﺍﺭﻧﺪ؟
ﭼﺮﺍ ﺩﻧﺪﺍﻥ ﭘﻴﺸﻴﻦ، ﺗﻴﺰﺗﺮ ﻭ ﺩﻧﺪﺍﻥ ﺁﺳﻴﺎﺏ، ﭘﻬﻦ ﻭ ﺩﻧﺪﺍﻥ ﺑﺎﺩﺍﻡ ﺷﻜﻦ، ﺑﻠﻨﺪ ﺍﺳﺖ؟
ﭼﺮﺍ ﻛﻒ ﺩﺳﺖﻫﺎ ﻣﻮ ﻧﺪﺍﺭﺩ؟
ﭼﺮﺍ ﻧﺎﺧﻦ ﻭ ﻣﻮ ﺟﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ؟
ﭼﺮﺍ ﻗﻠﺐ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺻﻨﻮﺑﺮ ﺍﺳﺖ؟
ﭼﺮﺍ ﺷُﺶ ﺩﻭ ﺗﮑّﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺟﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺣﺮﻛﺖ ﻣﻲﻛﻨﺪ؟
ﭼﺮﺍ ﮐﺒﺪ )ﺟﮕﺮ( ﺧﻤﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ؟
ﭼﺮﺍ ﺩﻭ ﺯﺍﻧﻮ ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﭘﺸﺖ ﺧﻢ ﻭ ﺗﺎ ﻣﻲﮔﺮﺩﻧﺪ؟
ﭼﺮﺍ ﮔﺎﻡﻫﺎﻱ ﭘﺎ ﻣﻴﺎﻥ ﺗﻬﻲ ﺍﺳﺖ؟
ﻃﺒﻴﺐ ﻫﻨﺪﻱ ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﭘﺮﺳﺶﻫﺎﻱ ﺑﺎﻻ ﮔﻔﺖ : ﻧﻤﻲﺩﺍﻧﻢ .
ﺍﻣﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﻣﻦ ﻋﻠّﺖ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﻣﻲﺩﺍﻧﻢ . ﻃﺒﻴﺐ ﮔﻔﺖ : ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻦ .
ﺍﻣﺎﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ :
ـ ﺟﻤﺠﻤﻪ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﺗﻬﻲ ﺍﺳﺖ، ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻗﻄﻌﻪ، ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ
ﻗﻄﻌﻪ ﻗﻄﻌﻪ ﻧﺒﻮﺩ، ﻭﻳﺮﺍﻥ ﻣﻲﺷﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﭼﻮﻥ ﭼﻨﺪ ﻗﻄﻌﻪ ﺍﺳﺖ، ﺩﻳﺮﺗﺮ ﻣﻲﺷﻜﻨﺪ .
ـ ﻣﻮ ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﺑﺎﻻﻱ ﺳﺮ ﺍﺳﺖ، ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﺭﻳﺸﺔ ﺁﻥ ﺭﻭﻏﻦ ﺑﻪ ﻣﻐﺰ ﻣﻲﺭﺳﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺳﺮ
ﻣﻮﻫﺎ ﻛﻪ ﺳﻮﺭﺍﺥ ﺍﺳﺖ، ﺑﺨﺎﺭﻫﺎ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻲﺭﻭﺩ ﻭ ﺳﺮﻣﺎ ﻭ ﮔﺮﻣﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻐﺰ ﻭﺍﺭﺩ
ﻣﻲﺷﻮﺩ، ﺩﻓﻊ ﻣﻲﺷﻮﺩ .
ـ ﭘﻴﺸﺎﻧﻲ ﻣﻮ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﻜﻪ ﺭﻭﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﺑﺮﺳﺪ.
ـ ﺧﻂّ ﻭ ﭼﻴﻦ ﭘﻴﺸﺎﻧﻲ ﻧﻴﺰ ﻋﺮﻗﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻣﻲﺭﻳﺰﺩ، ﻧﮕﻪ ﻣﻲﺩﺍﺭﺩ ﺗﺎ ﻭﺍﺭﺩ
ﭼﺸﻢﻫﺎ ﻧﺸﻮﺩ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﺎﻙ ﻛﻨﺪ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺭﻭﺩﺧﺎﻧﻪﻫﺎ ﻛﻪ ﺁﺏﻫﺎﻱ ﺭﻭﻱ
ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ .
ـ ﺍﺑﺮﻭﻫﺎ ﺑﺎﻻﻱ ﺩﻭ ﭼﺸﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺗﺎ ﻧﻮﺭ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﺓ ﮐﺎﻓﻲ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﺳﺪ . ﺍﻱ
ﻃﺒﻴﺐ، ﻧﻤﻲﺑﻴﻨﻲ ﻭﻗﺘﻲ ﺷﺪّﺕ ﻧﻮﺭ ﺯﻳﺎﺩ ﺍﺳﺖ، ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﻻﻱ ﭼﺸﻢﻫﺎ ﻣﻲﮔﻴﺮﻱ
ﺗﺎ ﺭﻭﺷﻨﻲ ﺑﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﮐﺎﻓﻲ ﺑﻪ ﭼﺸﻢﻫﺎﻳﺖ ﺑﺮﺳﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺁﻥ ﭘﻴﺸﮕﻴﺮﻱ ﻛﻨﺪ؟ !
ـ ﺑﻴﻨﻲ ﺑﻴﻦ ﺩﻭ ﭼﺸﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﺗﺎ ﺭﻭﺷﻨﺎﻳﻲ ﺭﺍ ﺑﻴﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺴﺎﻭﻱ ﺗﻘﺴﻴﻢ
ﻛﻨﺪ.
ـ ﭼﺸﻢﻫﺎ ﺷﮑﻞ ﺑﺎﺩﺍﻡ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﻣﻴﻞ ﺩﻭﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻓﺮﻭ ﺑﺮﻭﺩ ﻭ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻳﺪ . ﺍﮔﺮ ﭼﺸﻢ
ﭼﻬﺎﺭ ﮔﻮﺵ ﻳﺎ ﮔﺮﺩ ﺑﻮﺩ، ﻣﻴﻞ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﻲ ﻭﺍﺭﺩ ﻧﻤﻲﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻱ ﺁﻥ
ﻧﻤﻲﺭﺳﻴﺪ ﻭ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ ﭼﺸﻢ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻧﻤﻲﺷﺪ .
ـ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺳﻮﺍﺭﺥ ﺑﻴﻨﻲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﺁﻥ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺗﺎ ﻓﻀﻮﻻﺕ ﻣﻐﺰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺑﻴﺎﻳﺪ ﻭ ﺑﻮ
ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺎﻻ ﺭﻭﺩ . ﺍﮔﺮ ﺳﻮﺭﺍﺥ ﺑﻴﻨﻲ ﺩﺭ ﺑﺎﻻ ﺑﻮﺩ، ﻧﻪ ﻓﻀﻮﻻﺕ ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻣﻲﺁﻣﺪ ﻭ ﻧﻪ
ﺑﻮﻱ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ
ﺩﺭ ﻣﻲﻳﺎﻓﺖ .
ـ ﺳﺒﻴﻞ ﻭ ﻟﺐ ﺭﺍ ﺑﺎﻻﻱ ﺩﻫﺎﻥ ﺁﻓﺮﻳﺪ، ﺗﺎ ﻓﻀﻮﻻﺗﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻣﻐﺰ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻣﻲﺁﻳﺪ، ﻧﮕﻪ
ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺧﻮﺭﺍﻙ ﻭ ﺁﺷﺎﻣﻴﺪﻧﻲ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﻧﮕﺮﺩﺩ ﻭ ﺁﺩﻣﻲ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ
ﭘﺎﮎ ﮐﻨﺪ.
ـ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻣﺤﺎﺳﻦ ) ﺭﻳﺶ ( ﺭﺍ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺗﺎ ﻧﻴﺎﺯﻱ ﺑﻪ ﭘﻮﺷﺎﻧﺪﻥ ﺳﺮ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ
ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻣﺸﺨّﺺ ﺷﻮﻧﺪ .
ـ ﺩﻧﺪﺍﻥﻫﺎﻱ ﭘﻴﺸﻴﻦ ﺭﺍ ﺗﻴﺰ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺗﺎ ﮔﺰﻳﺪﻥ ﺁﺳﺎﻥ ﮔﺮﺩﺩ ﻭ ﺩﻧﺪﺍﻥﻫﺎﻱ ﺁﺳﻴﺎﺏ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ
ﺧﺮﺩ ﻛﺮﺩﻥ ﻏﺬﺍ ﭘﻬﻦ ﺁﻓﺮﻳﺪ، ﻭ ﺩﻧﺪﺍﻥ ﻧﻴﺶ ﺭﺍ ﺑﻠﻨﺪ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺗﺎ ﺩﻧﺪﺍﻥﻫﺎﻱ ﺁﺳﻴﺎﺏ ﺭﺍ ﻣﺎﻧﻨﺪ
ﺳﺘﻮﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻲﺭﻭﺩ، ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﻛﻨﺪ.
ـ ﺩﻭ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍ ﺑﻲﻣﻮ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺗﺎ ﻟﻤﺲ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﻴﺮﺩ. ﺍﮔﺮ ﮐﻒ ﺩﺳﺖ
ﻣﻮ ﺩﺍﺷﺖ، ﻭﻗﺘﻲ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﺩﺳﺖ ﻣﻲﮐﺸﻴﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺣﺲ ﻧﻤﻲﮐﺮﺩ .
ـ ﻣﻮ ﻭ ﻧﺎﺧﻦ ﺭﺍ ﺑﻲ ﺟﺎﻥ ﺁﻓﺮﻳﺪ، ﭼﻮﻥ ﺑﻠﻨﺪ ﺷﺪﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺯﺷﺖ ﻭ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﮐﺮﺩﻥ ﺁﻧﻬﺎ
ﺯﻳﺒﺎﺳﺖ . ﺍﮔﺮ ﺟﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، ﺑﺮﻳﺪﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺩﺭﺩ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺑﻮﺩ.
ـ ﻗﻠﺐ ﺭﺍ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺻﻨﻮﺑﺮ ﺳﺎﺧﺖ، ﭼﻮﻥ ﻭﺍﺭﻭﻧﻪ ﺍﺳﺖ . ﺳﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﺭﻳﻚ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﺩﺭ
ﺭﻳﻪﻫﺎ ﺩﺭ ﺁﻳﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﺎﺩ ﺯﺩﻥ، ﺭﻳﻪ ﺧﻨﻚ ﺷﻮﺩ .
ـ ﻛﺒﺪ ﺭﺍ ﺧﻤﻴﺪﻩ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺗﺎ ﺷﻜﻢ ﺭﺍ ﺳﻨﮕﻴﻦ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻓﺸﺎﺭ ﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﺑﺨﺎﺭﻫﺎﻱ ﺁﻥ
ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻭﺩ .
ـ ﺧﻢ ﺷﺪﻥ ﺯﺍﻧﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﻋﻘﺐ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﭘﻴﺶ ﺭﻭﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍﻩ
ﺭﻭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﻋﻠّﺖ ﺣﺮﻛﺎﺕ ﻭﻱ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﭼﻨﻴﻦ ﻧﺒﻮﺩ، ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺭﻓﺘﻦ
ﻣﻲﺍﻓﺘﺎﺩ .
ـ ﭘﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﻤﺖ ﺯﻳﺮ ﻭ ﺩﻭ ﺳﻮﻱ ﺁﻥ، ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺎﺭﻳﻚ ﺳﺎﺧﺖ، ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﮔﺮ ﻫﻤﺔ ﭘﺎ ﺑﺮ
ﺭﻭﻱ ﺯﻣﻴﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲﮔﺮﻓﺖ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﻨﮓ ﺁﺳﻴﺎﺏ ﺳﻨﮕﻴﻦ ﻣﻲﺷﺪ. ﺳﻨﮓ ﺁﺳﻴﺎﺏ ﭼﻮﻥ ﺑﺮ
ﺳﺮ ﮔﺮﺩﻱ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﺷﺪ، ﻛﻮﺩﻛﻲ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﻲﮔﺮﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻴﻔﺘﺪ،
ﻣﺮﺩﻱ ﻗﻮﻱ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﻲ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻠﻨﺪ ﻛﻨﺪ «.
ﺁﻥ ﻃﺒﻴﺐ ﻫﻨﺪﻱ ﮔﻔﺖ : ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻛﺠﺎ ﺁﻣﻮﺧﺘﻪﺍﻱ؟ ﺍﻣﺎﻡ) ﻉ ( ﻓﺮﻣﻮﺩ : » ﺍﺯ ﭘﺪﺭﺍﻧﻢ ﻭ
ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ)ﺹ ( ﻭ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ، ﺍﻣﻴﻦ ﻭﺣﻲ ﻭ ﺍﻭ ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻛﻪ ﻣﺼﺎﻟﺢ ﻫﻤﺔ
ﺍﺟﺴﺎﻡ ﺭﺍ ﻣﻲﺩﺍﻧﺪ «. ﻃﺒﻴﺐ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺷﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ : ﺗﻮ ﺩﺍﻧﺎﺗﺮﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ
ﺭﻭﺯﮔﺎﺭﻱ .
ﺭﺍﺳﺘﻲ ﭼﻪ ﺷﮕﻔﺖﺍﻧﮕﻴﺰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ) ﻉ ( ﺑﺪﻭﻥ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺍﺑﺰﺍﺭ
ﺍﻣﺮﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﻭﺳﻴﻠﺔ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺩﺭﻭﻥ ﻭ ﺑﺮﻭﻥ ﺍﻧﺴﺎﻧﻨﺪ، ﺩﺭ ﮔﻮﺷﻪﺍﻱ ﺍﺯ ﺷﻬﺮ » ﻣﺪﻳﻨﻪ «
ﺑﺮﺍﻱ ﻳﻚ ﻃﺒﻴﺐ ﻫﻨﺪﻱ، ﺷﮕﻔﺘﻲﻫﺎﻱ ﺧﻠﻘﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻻﻳﻞ ﻣﺤﮑﻢ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻲﻓﺮﻣﺎﻳﺪ
طب الصادق (ع)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی